Twoje dzieło może zostać skrzywdzone w wielu miejscach. Zaczynając od ceny, kończąc na obsłudze klienta. Czasami masz świetny produkt, ale oferujesz go w taki sposób, że ludzie uciekają od Ciebie. Dobrze mieć profesjonalnego sprzedawcę i stosować techniki promocji. Jeśli sam wykonujesz wszystkie funkcje, daleko nie zajdziesz. Będzie ciężko!
Przygotuj się na pracę po nocach… Co robić? Przed stworzeniem czegokolwiek, zacznij od nauki. Zdobądź wiedzę, praktykuj. Nie rób wszystkiego na szybko, bo nie wyjdzie. Musisz podejść spokojnie, badać, sprawdzać. Na koniec budować. Nie zaczynaj od budowania, bo
skończy się na przebudowie. Czyli strata czasu i pieniędzy. Jeśli czujesz się na siłach – buduj! Wymagana jest nie tylko jakość na poziomie już dostępnych rozwiązań, ale też jakość wyprzedzająca rynek, jeśli chcesz na tym zarobić dużo więcej! Można zepsuć bardzo dużo. Zaczynając od najmniejszych elementów, kończąc na widoku całości.
Zastanów się dla kogo tworzysz ten produkt/serwis. Jak ta osoba chce go widzieć, wypisz te cechy czy elementy. Buduj taki produkt/serwis. Testuj go i poprawiaj, aż taka osoba powie, że robi to wrażenie. Małe elementy budują piękne dzieła sztuki, znane na całym świecie. Liczą się szczegóły i kolejne poprawki! Złe wykonanie może dotyczyć jakiejś funkcji, nie tylko wyglądu, czy przekazu. Dlatego każdy element musi być testowany wiele razy i oceniany. Wprowadzenie danej części obiektu jest ostateczną czynnością.
Jeśli tworzysz długo, pamiętaj że rynek się zmienia. Sprawdzaj to co stworzyłeś i porównaj z konkurencją. Może się okazać, że stworzyłeś coś starego, co nikogo nie obchodzi Najważniejsza jest technologia, solidne wykonanie i poważne podejście badacza oraz doświadczonego projektanta. Podejście dziecięce, głupie i bez sensu powoduje takie same efekty – głupie i bez sensu. Każdy najmniejszy ruch musi być przemyślany. Budowanie biznesu, czy produktu to jak partia szachów. Liczy się efekt, a każdy ruch
powoduje punkty dodatnie lub ujemne.
Odpowiedz