loader image

Kolejny sposób na organizację czasu

Kolejny sposób na organizację czasu

Tym razem opracowałem kolejne rozwiązanie. Chodzi o to, aby stworzyć dwie listy. Jedna z zadaniami głównymi, druga z pobocznymi. Przykładowo zadanie główne to może być wykonywanie zleceń, czy produkcja gry, a zadanie poboczne to media społecznościowe lub edukacja.

Dodatkowo należy opracować plan na kolejne miesiące. Tworzyć sprinty tygodniowe i je podsumowywać. Prowadzenie kalendarza to podstawa. Warto prowadzić pamiętnik i analizować swoje życie. Bo czasami nie zauważamy, że czas upływa i co z nim robimy.

Warto również nagradzać się za wykonane zadania. W środku dnia należy robić przerwę około 2 godziny. Przynajmniej na razie to mój nowy plan do testu. Ta przerwa jest potrzebna, aby się oderwać od głównego zadania i być bardziej produktywnym. Po dwóch godzinach przerwy wracamy do głównego zadania i w parę godzin kończymy pracę.

To wszystko oczywiście zależy od naszych zadań i obowiązków. Trzeba ułożyć taki plan, który będzie właściwy. Dlatego napisałem tyle postów w temacie. Na pewno kalendarz dzienny to ważny element systemu. Spróbuj każdego sposobu i dopracuj go pod swoje oczekiwania.

Warto analizować ile godzin na co przeznaczamy. Bo czas ucieka. Czasami te kilkadziesiąt godzin tu, czy tam robi różnicę. Zapisz sobie na kartce strategię na nowy rok. Tak, aby wszystko co ważne było na jednej stronie i przyczep to obok miejsca pracy. Tak, aby przypominać sobie jakie są cele finansowe, reklamowe, czy ogólne zadania i strategia działania.

Warto ustawiać alarmy np. w telefonie, aby kontrolować upływ czasu. Alarm poinformuje Cię o przerwie, czy zmianie tematu pracy. Bo łatwo zagubić się w czasie. A taki system, jeśli dobrze przemyślany, zwiększy Twoje szanse.

Mój przykładowy plan na 2023

Załączam przykład tego, co wisi obok mojego biurka. Może to wyjaśni o co w tym wszystkim chodzi. Musisz mieć system i plan. Na pewno napiszę o tym jak ten system sprawdził się w praktyce. Bo ładnie to wygląda, ale czy działa? Napisz na Facebook o swoich doświadczeniach!

Odpowiedz