Klient widzi towar, czy usługi nie tylko poprzez ich wartość jako element życia, ale również jako głębszy sens. Czyli fragment ich przeszłości, czy przyszłości. Element ich całości, osobowości, czy marka jako przyjaciel. Dobrze, jeśli to czujesz. Czasami ludzie kupują coś, ponieważ jest fajne, a nie tylko dlatego, że jest potrzebne. Jeśli potrafisz wzbudzić w kliencie takie uczucie, że to co masz jest epickie – oni to będą kupować, nawet jeśli nie będzie miało większej wartości. Mówisz, że nie prawda? Więc dlaczego sprzedają się pamiątki, czy biżuteria? Czy na prawdę tego potrzebujemy? Może chodzi o coś więcej!
Emocje łatwo wywołać poprzez dodatki, czy elementy produktu/usługi. Nie musi to być sam produkt. Czasami sposób podania dania, czy kolor jakiegoś fragmentu gwarantuje sukces. Ten produkt będzie lepszy, niż 256 podobnych, ponieważ jest trochę inny i mam na myśli inny w sensie epickości, jakości. Czujesz to? To nie jest zwykły odkurzacz, ten
odkurzacz został kupiony ode mnie i jest zrobiony ze skóry węża afrykańskiego, ma nabijane ćwieki i pozłacane gwoździe, a całość dopełnia wbudowany procesor. On nie kosztuje 300 zł, tylko 6000 zł! Jeśli trafi do odpowiedniej osoby, ona go kupi, ponieważ będzie dla niej czymś więcej, niż urządzeniem do odkurzania. To będzie pamiątka, fragment jej osobowości, element życia, coś więcej! To będzie lepsze, niż odkurzacz
sąsiada, a nawet więcej, niż najlepszy odkurzacz na świecie (nie jestem specjalistą w ten dziedzinie, to tylko słaby przykład).
Jeśli już zrozumiałeś czego chce klient, czasami… Albo sprzedajesz ludziom biednym bez wyobraźni, albo bogatym, którzy doceniają wszystko. Wiedzą ile to kosztuje i jaki to ma sens. Biedny człowiek z myśleniem prymitywnym nie rozumie pewnych spraw. Jego życie jest inne, niż życie bogatego. Nie chodzi o to, że jego obiad kosztuje 3 zł, a bogatego 30 zł. Liczy się tutaj spojrzenie i widok całości. To chyba jest proste do zrozumienia. Więc ten biedny nie czuje się tak fajny, aby posiadać ten odkurzacz. Bogaty kupi go, bo chce być najlepszy. Może to są elementy charakteru, może elementy emocji. Na pewno to jest prawda i działa w rzeczywistości. Produkt trzeba dopasować do klienta i dać mu powody, aby to dostać.
Bądź lepszy, ale nie staraj się na siłę. Ludzie nie rozumieją pewnych spraw. Dlatego trzeba być przygotowanym na różne reakcje. Jednak nie zapominaj o celach swojej firmy i poprawiaj biznes każdego dnia. To co robisz ma sens i musisz udowodnić to drugiemu człowiekowi, ale nie poprzez siłę, czy groźby ale realne korzyści. Ludzie nie są idealni, jeśli nie masz sprzedawcy w swojej firmie, będzie Ci trudno z nimi rozmawiać. Dlatego, że oni
nie starają się kupować. Ty musisz udowodnić, że masz coś wartościowego. Pokieruj klienta, nie bądź sztywny. Ludzie nie chcą oglądać skomplikowanych prezentacji, wszystko co robisz musi być proste i piękne. Nie kombinuj i nie twórz zbyt wymagających wizji dla klienta. Pamiętaj,
że ludzie kupują od tych, których lubią.
Wielu z nich ma proste myślenie, mało rozumieją. Trzeba ich prowadzić jak małe dziecko. Dobrze sprawdź kto jest Twoim klientem i zastanów się w jaki sposób on myśli. Nie wmawiaj ludziom i nie przekonuj ich do spraw, które ich nie dotyczą. Kiedy nie robisz wakacji, masz problemy. Dlatego musisz zorganizować swoją pracę w ten sposób, aby regenerować siły i robić inne rzeczy, które sprawiają radość. Nie bądź zbyt zapracowany, znajdź czas dla siebie. To przyniesie więcej, niż Ci się wydaje. Kilka dni wolnego potrafi zdziałać cuda. Wracasz z zupełnie innym nastawieniem i gotowy wysłuchiwać kolejnych głupot. Ludzie chcą być zwycięzcami, pomyśl nad tym. Można to wykorzystać w biznesie na wiele sposobów. Po prostu naucz się grać w ten sposób, aby
przekonywać ludzi do siebie. Stań się elementem ich życia, a nie przeciwnikiem, czy dziwnym zjawiskiem. Steve Jobs mówił, że klient nie wie czego chce. Zastanów się nad tym.
Czy ludzie na prawdę mają pojęcie na temat usług, czy produktów? Czy to jest wpisane w ich naturę? Jak można to wykorzystać? Kolory, znaki, czy przesłania są łatwo odczytywane przez klienta. Czasami jedno skojarzenie potrafi zdecydować, czy klient kupi. Warto edukować klienta na temat produktu, jeśli jest on trudny lub w jakiś sposób skomplikowany – nagraj film na Youtube. Pamiętaj, że produkt powstaje dla klienta. Nie wkładaj swoich osobistych emocji jako szefa firmy do produktu. Liczy się efekt sprzedaży. Jeśli coś nie idzie, zmień strategię. Klient chce być zadowolony, nie interesuje go Twoje zdanie! Klient lubi epickie opowieści i najlepsze przedmioty, czy usługi. Wtedy czuje się ważny i doceniany. Więc wykorzystaj to, stwórz klientowi takie miejsce, gdzie czuje się świetnie. Pisz i rozmawiaj językiem klienta. Stań się jego mentorem, przyjacielem. Buduj realistyczne relacje. Klient chce czuć się dobrze!
Warto tworzyć konkursy wywołujące emocje u klienta, wydarzenia najlepsze i najciekawsze. Niech Twoja marka będzie soczysta i pełna życia! Oni chcą czegoś nowego, lepszego, naucz się ich rozumieć. Czytaj z ludzkich zachowań. Rób przerwy w myśleniu i planowaniu. Wracaj i poprawiaj główny plan firmy. Świeże pomysły są najlepsze. Naucz się pisać treści dopasowane do ludzi. Przekaz reklamy ma być subtelny, ale działający. Nie twórz chamskich stron!
Duże znaczenie ma pierwsze wrażenie jakie robisz na kliencie, później może być tylko lepiej lub gorzej. Każdy element, który widzi, czy doświadcza klient składa się na równanie Twojej firmy – koniec to wynik finansowy! Biznes nie jest łatwy. Budowanie emocji u klienta tym bardziej. Kiedy chcesz stworzyć stan u danej osoby, musisz mieć dużą wiedzę
na temat jej potrzeb i celów. Biznes jest dla ludzi mądrych… Klienci lubią prezenty, rabaty i bonusy. Każda taka akcja daje im poczucie ważności i są zadowoleni. Czasami warto wydać trochę pieniędzy i zdobyć coś cennego – zaufanie klienta i jego aprobatę. Buduj samodzielnie treść na stronie firmowej, nie kopiuj wszystkiego. Jeśli chcesz być ekspertem
pokaż własne, unikalne informacje. Ludzie to polubią. Nagłówki reklamowe są bardzo ważne, poprzez takie nagłówki ludzie decydują, czy chcą czytać dalej. Można stworzyć wiele wersji tej samej treści, ale jedna z nich będzie 5x lepsza od pozostałych. Wie o tym każdy doświadczony copywriter! Zainwestuj w dobrą nazwę firmy, domeny i markę! Warto.
Odpowiedz