Zbieranie adresów e-mail do klientów jest kluczowe. Ale trzeba to robić w sposób elegancki, bez łamania praw i w odpowiednim stylu. Należy zaproponować coś w zamian za adres e-mail i wysłać to automatycznie klientowi. Ja np. oferuję grę komputerową w zamian za zapisanie się do listy.
Ale to dopiero początek. Należy pisać odpowiednie rzeczy, w odpowiednim czasie i stylu. Tego można się nauczyć. Należy badać reakcje klienta poprzez program Newsletter. Wysyłać w odpowiednim czasie i długości materiału.
Przykładowo na powitanie klient powinien dostać informacje o grze i wiadomość zachęcającą do pozostania w grupie newsletter. Ja wysyłam e-mail marketing około 1-4 razy w miesiącu. Piszę tam głównie o tym co może interesować klienta. Czyli moje produkty i usługi, rabaty, jakieś ciekawostki z życia, czy konkretne lekcje do odrobienia.
To wszystko to dopiero początek zabawy. Należy w odpowiedni sposób wysyłać wiadomości. O określonej godzinie, dniu tygodnia, czy z poszanowaniem Świąt. Ludzie nie lubią spamu. Trzeba to robić z głową. Wysyłać coś, co będą chcieli otrzymywać. Bo inaczej się wypiszą i stracisz e-mail, który może przecież prowadzić do sprzedaży.
Zbieranie e-maili trwa lata. Trzeba być cierpliwym i skutecznym. Robić swoją robotę z pasją i wyobraźnią. Wtedy ludzie pchają się drzwiami i oknami do Twojego biznesu. Jeśli masz już wiele maili – może to oznaczać, że coś zarobisz. Trzeba ludziom pomagać. Wysyłać to, co ma wartość. Większość wtyczek do e-mail marketingu posiada różne opcje, które należy opanować. Spróbuj eksperymentować z różnymi ustawieniami nagłówka, czy treści. Nagłówek jest najważniejszy – przyciąga do Twojego maila. Można w nim zadać pytanie, napisać coś ciekawego lub po prostu opisać na jaki temat jest e-mail. Ale nie oszukuj nikogo, bo to nie zadziała. Liczy się szczerość i wartość w oczach klienta.
Kupowanie bazy e-mail to zły pomysł. Lepiej ją zebrać na swojej stronie. Bo ludzie nie lubią spamu, jak już pisałem. W ciągu paru lat możesz zgromadzić sporą listę. Należy ją zapisać na dyskach, aby nie zniknęła. Łatwo ją wyeksportować z programu – wtyczki. To podstawowa funkcja, którą powinna mieć wtyczka. Obserwuj ilość reakcji na dany e-mail i ucz się pisać ciekawe wiadomości. To przyjdzie z czasem. Po prostu ćwicz i obserwuj.
Co jeszcze warto wiedzieć? Należy reklamować w mailu swojego bloga, social media, czy zamieścić inne ciekawe elementy takie jak film Youtube, gdzie opowiadasz o czymś ciekawym lub wartościowym. Poprzez e-mail można robić wiele rzeczy. Zbierać opinię, wysyłać i reklamować produkty, dawać rabaty, zachęcać do interakcji na stronie, czy blogu.
Bądź człowiekiem i pisz z sensem. Spam nie jest tolerowany. Wysyłaj różne maile, zaciekaw swoich subskrybentów. Niech wiedzą, że ich szanujesz. W ten sposób zajdziesz daleko i zrobisz coś pożytecznego dla społeczeństwa. Obserwuj statystyki i wyciągaj wnioski. Używaj różnych technik pisania maila – korzystaj z opcji newslettera. Niech Twoje maile zawierają logo, slogan, opis Twoich usług, adres, czy NIP. W ten sposób budujesz wiarygodność. Darmowa reklama jest super, prawda? A robiąc to w odpowiedni sposób właśnie taką reklamę pozyskujesz.
Odpowiedz