Ostatni materiał był mocny, ale ten będzie jeszcze ciekawszy. Warto powiedzieć jakie metody stosować, aby wygrać! Bo gra jest o wielką stawkę – Twoich klientów i pieniądze. A jak wiadomo pieniądze zmieniają świat.
Będę publikować część materiałów za darmo, a te lepsze wrzucę na naszą grupę na Facebooku – koszt dołączenia to tylko 10 zł! To nie jest opłata miesięczna! Ale w przyszłości może wzrosnąć.
Marketing to szeroka dziedzina. Jakie są moje porady? Lecimy!
- Wyróżnij się na tle konkurencji. Czasami wystarczy niewielka zmiana, która prowadzi do wielkich zysków. Warto myśleć o swojej marce poważnie. Budować kapitał społeczny. Czyli zainteresowanie wokół swojej marki osobistej. Bo ona buduje pieniądze. Ludzie chcą być doceniani i dostawać wartościowe treści oraz ciekawe przedmioty. Nawet mały napis na pudełku może zmienić Twoje osiągnięcia. Najlepiej jeśli posiadasz zespół, który będzie Cię wspierać. Albo przygotuj się na długą drogę edukacji. Wybór jest zależny od Twoich planów i możliwości finansowych. Burze mózgów budują lepszą markę! Trzeba być poważnym, jeśli chodzi o pieniądze. Wtedy zobaczysz ich wielki strumień! Pomysł o sobie jako o projekcie. Klient najpierw widzi sprzedawcę, później produkt. Bądź osobą inną, niż pozostałe. Daj się zapamiętać w dobrym świetle! Możesz ubierać się inaczej, inaczej mówić, mówić coś ciekawego, mieć swój własny styl i zdanie na temat świata. Wyróżnij się lub zgiń!
- Staraj się wszędzie zabierać swój produkt. To bardzo ważne. Bo tracisz szanse na sprzedaż! Pokazuj się jak najczęściej, wszędzie gdzie tylko możesz. Ale pamiętaj o swojej marce, aby nie zrobić jakiegoś głupiego błędu. Czasami jedno zdanie przekreśla człowieka i jego firmę. Ludzie wyrabiają sobie o Tobie opinie na podstawie tego, co prezentujesz. Bądź wyjątkowy i solidny! To podstawa biznesu. Daj się zapamiętać, jeszcze raz!
- Twoja ekipa powinna wspierać Cię w zadaniach, których nie chcesz wykonywać. Znajdź ludzi, którzy Cię uzupełniają. Niech Twoja firma będzie dobrze naoliwioną maszyną, która pędzi do przodu! Każdy trybik w tym mechanizmie się liczy. Więc kontroluj ludzi i rozwijaj ich. Nie pozostawiaj ich samym sobie. Oni sami nic nie zdziałają. Mogą tylko narobić problemów. Wiem z własnego doświadczenia. Ale nie przesadzaj też w drugą stronę – w kontrolowaniu ich. Poczują się jak w jakimś wielkim show. Nie każdy lubi co chwilę być kierowany. Musisz postawić na dobre kadry i odpowiednich rekruterów. Zastanów się dobrze z kim chcesz pracować, a z kim nie. Warto delegować to, co Ci nie odpowiada albo na czym się nie znasz. Należy skupiać się na najważniejszych sprawach. Niech każdy w zespole dobrze rozumie swoją rolę.
- Networking nie polega tylko na wizytówkach. Najpierw daj się zapamiętać. Wizytówka to nie główne narzędzie reklamy. Odezwij się szybko do swojego rozmówcy i nawiąż relację. Częste rozdawanie wizytówek nic nie daje, jeśli nie ma więzi między Tobą, a Twoim rozmówcą. W biznesie chodzi o wartości i trzeba je dawać innym. Nikogo nie interesuje Twoja firma. Oni chcą konkretów – spraw, które poprawią ich życie. Tego właśnie szukają codziennie. A wizytówka ich nie interesuje wcale. To żaden oręż w walce. To tylko dodatek, ułatwiający komunikację.
- Trzeba wychodzić do ludzi. Twój wizerunek musi być szeroki, a nie ukryty przed światem. Firma nie urośnie raczej od siedzenia w garażu. Chociaż i takie przypadki się zdarzają. Ale ogólnie trzeba być wszędzie i zawsze. Jak najwięcej kontaktów i jak najwięcej inicjatyw. Bądź twarzą w telewizji, radiu, gazecie, czy Internecie. Jest tyle możliwości! Warto próbować i nie poddawać się. Ludzie Cię pamiętają i Twój przekaz, który powinien być zrozumiały. Kiedy przyjdzie czas – odezwą się do tego pana w garniturze i dojdzie do transakcji. Ale nie bądź nachalny. Rób to umiejętnie. Zostań ekspertem od jednej dziedziny i daj się zapamiętać! Z kolejnymi latami zobaczysz, że zaczną dziać się cuda!
- Twoje produkty to Twój kapitał. Bez produktu nie ma pieniędzy. Wie o tym nawet moja młodsza siostra. Musisz mieć coś, co sprawi, że mogą kupować. Może być tych rzeczy więcej. Najlepiej jeśli nie przesadzasz w żadną stronę. Chociaż Empik ma dużą ofertę i jakoś to działa. Ale wymaga to raczej koncentracji na głównej ofercie i dodatkach. One też są ważne, czasami generują pieniądze dodatkowe – na przykład na reklamę. Ale posiadanie różnych produktów bez realnego połączenia oferty – może prowadzić do problemów. Ludzie nie będą wiedzieć, czym się zajmujesz. Bo jak wszystkim – to jakby niczym. Wiara jest przekorna. Nie każdy wierzy w Twoje wyrobione przez lata umiejętności. Potrzebujesz dobrej reklamy i odpowiednio rozegranego meczu. Było o tym wcześniej w moim materiale o motywacji. Zacznij od czegoś małego i buduj konsekwentnie kolejne etapy. Bądź człowiekiem, który ma dobrą ofertę. Wiem z doświadczenia, że trudno reklamować się bez specjalizacji. Ludzie po prostu nie mają zaufania, a Ty giniesz gdzieś w stosie ulotek. Bądź widoczny!
- Twoje produkty i strategie powinny być dobrze przemyślane. Pracuj nad nimi i ulepszaj je. Sprzedawaj coś, co sam byś kupił. Musisz wierzyć w swoją ofertę, bo to da się wyczuć! Bądź elastyczny i konsekwentny. Szanuj swojego klienta, bo nie jest o niego łatwo. Organizuj swoją społeczność i pomagaj im stawać się najlepszymi wersjami siebie! Traktuj swoich klientów jak przyjaciół, bo nimi są. To w końcu oni wpłacają na Twój obiad. Nie pozwól zrobić jakiegoś błędu. Bądź czujny! Przygotuj taką ofertę, której sam byś zaufał. Ofert jest mnóstwo. W Internecie pełno oszustów. To nie jest łatwa rozgrywka. Szczególnie na początku, kiedy niewiele osób Cię obserwuje i o Tobie mówi. Nie daj się zaszufladkować do czegoś w rodzaju planu B, bądź najlepszą ofertą!
- Dawaj więcej, niż klient się spodziewa. W ten sposób zapamięta Cię na długo. Kiedyś dostałem od apteki w zakupach internetowych dodatkowe produkty przy dużym zamówieniu i pamiętam to do dzisiaj! Ludzie pamiętają Twoje porażki i sukcesy. Zapamiętują kim jesteś i szufladkują Twoje osiągnięcia. Czepiają się często i szukają błędów. Tak już po prostu jest. Wymagaj od siebie, choćby inni nie wymagali!
- Ubieraj się elegancko i dopasuj swój styl do typu firmy. Tak, aby nikt Cię nie zapamiętał jak gościa w brudnej koszulce. Twój wizerunek świadczy o Tobie. Wszystko ma znaczenie, nawet typ zegarka, czy rodzaj nakrycia głowy. Znajdź stylistę i dopasuj strój firmowy i wizytowy do swojej figury i aparycji. Niech Twoja firma wyróżnia się kolorem i formą! Ja posiadam swoją firmową czapkę i t-shirt, a Ty? Mam styl i moje logo noszę na szyi. To nie każdemu pasuje, ale wielu docenia takie szczegóły.
- Dawaj wartość innym ludziom. Tego szukają każdego dnia. Nie chcą słabej oferty. Wymagają wiele. Dorzuć kupon rabatowy do dużego zamówienia i list z podziękowaniem. Traktuj ich uczciwie i bądź po prostu przyzwoity. Niech Twoje produkty mają własne dodatki, które zwiększają wartość oferty.
- Segreguj klientów i trafiaj częściej do tych, którzy już Cię lubią. Buduj relacje i dawaj wartość! Nie marnuj pieniędzy na pozyskanie klienta. Rób biznes z tymi, którzy już Cię lubią. Bądź otwarty i konkretny w swoich działaniach. Nie boj się odrzucenia. Próbuj nawiązać kontakt z tymi najwierniejszymi. Niech Twoja grupa/klub rośnie każdego dnia!
- Docieraj do klienta na różne sposoby. Testuj rozwiązania, w których możesz czuć się dobrze. Jeśli nie boisz się kontaktu – dzwoń, jeśli jesteś nieśmiały – pisz. Stosuj takie narzędzia, które w Twoim przypadku działają. Przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej – naucz się podstaw z książek i kursów. Poznaj dobrze swoje narzędzia pracy i środowisko, w którym robisz biznes. Każdy kraj i grupa docelowa jest inna!
- W telemarketingu zdobądź uwagę, bądź grzeczny, zaoferuj coś i dostarcz to! Telefonuj, czy kontaktuj się do swoich najlepszych klientów. Oni na to czekają! Nie rozmieniaj się na drobne przy małych społecznościach, czy krytykach. Oni i tak nic nie kupią, bo Ciebie nie akceptują. Trafiaj do podobnych do siebie ze swoją dopasowaną ofertą i oferuj wartość! Buduj kanały dystrybucji. Nawiązuj partnerstwa. Czasami mogą znacznie zmienić Twoje zyski i efekty działań. Docieraj do nowych grup.
- Spraw, by Twój klient powiedział “wow!” Pokaż się z dobrej strony. Niech Twój biznes rośnie i dostarcza wartość! Nie marnuj swoich leadów. Niech każdy klient będzie dopieszczony. Każdy pamięta Twoje zachowania. Nie popełnij błędu! Taki jest biznes…
- Zrób dla klienta grę w zakupy. Niech będą jakieś punkty lub promocje dla kupujących dużo. Popatrz na aplikację Lidla, czy działania Empik.
Google też ma wiele ciekawych metod dotarcia z ofertą. Patrz na rynek! Ucz się i staraj się być pionierem. To wymaga pracy, ale jest realne do realizacji. Ludzie lubią ciekawe inicjatywy. Chcą brać udział w czymś fajnym. Konkursy, personalizowana oferta to coś fajnego! - Żyj po partnersku ze swoimi klientami. Niech wasza współpraca będzie owocna dla dwóch stron. Podchodź do biznesu tak jak sam chciałbyś być traktowany.
- Pamiętaj o okazjach i świętach. Promocje powinny być dopasowane do sytuacji. Ludzie kupują w pewnych okresach więcej, w innych mniej. Warto robić rabaty z określonego powodu. Najlepiej każdego roku w tym samym czasie. To pozwoli zbudować autorytet i sprzedaż dodatkową.
- Każdy pieniądz się liczy! Nie bądź zbyt rozrzutny. Znajdź równowagę. Wydawaj pieniądze tak, aby być szczęśliwym i bogatym. Tego nie nauczę Cię w jednym poście, ale zapamiętaj jedno – szanuj pieniądze. Bo nawet miliardowe fortuny można rozdać lub stracić.
- Pisz książki, rób materiały na Youtube. Twórz coś i pokazuj światu! Niech ludzie ciągle będą mieli coś do oceny i komentarza. Ulepszaj swój warsztat i buduj biznes małymi krokami. Zobaczysz, że po paru latach konsekwentnej pracy można osiągać wiele! Trzeba tylko wierzyć i robić swoje bez względu na sytuację. Czasami największe bogactwo bierze się z konsekwencji i uporu.
- Postaw na styl w swojej działalności. Bądź przyjemny w odbiorze. Niech wszystko co związane z Twoją firmą pachnie, wygląda i działa po prostu dobrze. Ludzie zapamiętują pewne rzeczy. Wyjdź do nich i pokaż co potrafisz!
- Konferencje to możliwość pokazania oferty i zaprezentowania marki. Twoje stoisko to Twoja wielka reklama. Twoi pracownicy reprezentują Ciebie i powinni również być dobrze odbierani. Jeśli ktoś przegina, nie czekaj i wyrzuć go. Niestety biznes jest brutalny! Niech Twój wizerunek będzie konkretny i solidny. Zadbaj o szczegóły, bo wiele szczegółów buduje solidne fundamenty pod Twoją przyszłość. Pokazuj się gdzie tylko możesz i pokazuj swój produkt, ale rób to z głową. Ze sceny łatwo sprzedawać, kiedy masz dobrą gadkę i wyglądasz profesjonalnie. Ludzie chcą być częścią czegoś wielkiego. Istnieje wiele materiałów i narzędzi reklamowych. Było o tym w innym moim materiale na blogu o reklamie. Testuj formaty i przekazy. Testuj swój marketing! Bądź czujny i nie zmarnuj okazji…
- Marketing wirusowy i inne formy marketingu są wartościowe tak samo jak ulotki, czy roll-up. Reaguj na swoją społeczność, buduj dialog, komentuj i odpowiadaj. Rób sobie wiele zdjęć i wrzucaj gdzie tylko można. Oczywiście z dobrym kontekstem i najlepiej pokazanym produktem w akcji. Taguj i porządkuj swoje internetowe imperium! Spraw by treści były dobre w odbiorze i posegregowane.
- Wywiady, czy mailing mogą zmienić rozgrywkę. Daj się ludziom pokazać na swoim kanale. Wysyłaj do społeczności jasne komunikaty, w których będzie opisywać swoje życie, czy produkty. Niech każdy e-mail ma jakąś wartość dla nich! Stopka i wszelkie formy nazywania profili, czy mikro-reklamy też wpływają na ogólną sytuację finansową. Nie trać okazji! Klient może wynurzyć się z każdego bagna… Tylko pomóż mu! Pokazuj się na Youtube. Niech klient się z Tobą oswoi! Zapraszaj go na wydarzenia, niech poczuje się ważny.
- Bądź bardzo dobry i pracuj nad swoją jakością w każdej dziedzinie biznesu. Efekty po prostu widać… Twoje dzieła, podejście i wiedza emanują na zewnątrz gdziekolwiek jesteś!
- Twórz promocje różnego typu. Niech będą zaskakujące i sensowne. Mogą to być procentowe obniżki, dodatkowa sztuka, czy inne pomysły. Zastanów się jak i dlaczego chcesz coś promować. Up-selling, cross-selling i down-selling działa! Niech Twoje produkty będą w każdej konfiguracji, testuj to. Droższe z tańszymi, czy akcesoria np. do telefonu. Niech oferta wyciąga pieniądze z kieszeni klienta i nie robi mu kuku.
- Opowiadaj niesamowite historie i zdobywaj rynek! Siła opowieści jest niesamowita i widać to w piosenkach, czy filmach. Zastosuj to w swoim biznesie. Zastanów się jak dobrze opowiedzieć Twoją historię. Niech Twoja sprzedaż będzie innowacyjna! Zastosuj taki przekaz, który po prostu zadziała. Musisz testować i uczyć się. Nie ma innej drogi!
Odpowiedz