loader image

Porządek w biznesie

Porządek w biznesie

Czy ten artykuł będzie na temat sprzątania biura? To też ważne, aby żyć w czystym środowisku, ale chodzi mi o coś bardziej ciekawego. O prowadzenie czystego życia w biznesie. Czyli co? Procesy i zadania są organizowane w firmie w pewien sposób. Trzeba tak planować swoje środowisko, aby generować jak najlepsze efekty finansowe i osobiste.

Podam przykład. Ja ostatnio zrozumiałem jak ważna jest dobra organizacja dokumentów w biurze. Pisałem zawsze wszystko w zeszytach. Nazbierało się tego dużo – kilkanaście sztuk. Dlatego trudne było szukanie treści, nawet po oznaczeniu. Dotarło do mnie, że należy mieć segregator na projekty, na każdy rok! W ten sposób szukamy szybciej i mamy porządek. To bardzo ważne, bo strata czasu na takie sprawy to porażka… Ale człowiek uczy się na błędach!

To był tylko przykład. Organizacja czasu to coś, co pewnie jest Ci dobrze znane. Ale trudniej organizuje się czas, kiedy jest wiele projektów! Warto zastanowić się nad swoim sposobem pracy i pomyśleć jak pracować mądrzej. To dotyczy naszych projektów, sposobu prowadzenia biznesu, kontaktów z ludźmi i mediami. Wszystkiego co związane z naszą karierą. Bo pewnie jakiś plan masz. Ale trzeba go dopracować bardzo szczegółowo!

To dotyczy również porządkowania swojego narzędzia pracy – komputera. Pliki powinny być dobrze oznaczone. Zapisane w chmurze oraz na pendrive. Chronione przez odpowiednie programy do tego celu. Może na początku będzie to proste, ale po paru latach ilość plików będzie ogromna! Wyszukiwarka to za mało. Musisz dokładnie segregować swoje projekty zarówno papierowe jak i cyfrowe. Chyba, że chcesz tracić cenny czas? Odradzam takie podejście.

Pieniądze są na ulicy, trzeba je tylko podnieść. Nie twórz na początku nadmiaru biurokracji. Ale z czasem usprawniaj na bieżąco to, co robisz. Każdy proces musi zostać przemyślany. Zaczynaj od prostych rzeczy. Musisz mieć swoje cele i opracować dokładnie system biznesu. Zatrudnianie ludzi, marketing, budżet, social media, Twoje projekty – wszystko musi być czyste i przemyślane. Tylko wtedy będziesz mieć konkretne efekty pracy!

Nie mam dużego doświadczenia z pracownikami, więc tutaj mało będzie moich złotych rad. Ale na pewno uważaj z kim pracujesz i jak się zachowujesz. Ludzie plotkują i narzekają na wszystko. Trudno znaleźć dobrego pracownika. Wiem z doświadczenia, że może to być wyzwanie. A na początku każdy tysiąc jest na wagę złota. Mogą Cię oszukać, okraść. To nie żart. Uważaj jak trenujesz swój zespół i na co przeznaczasz ich czas.

Jeśli chodzi o projekty – musisz używać odpowiedniego systemu. Są do tego setki aplikacji na telefony, czy komputery. Planowanie opisywałem wcześniej. Ale warto dodać, że czysta praca to również jasność tego, do czego się zmierza. Jak nie określisz celu – nigdzie nie dojdziesz. Cel ma być zapisany konkretnie ze szczegółami, ale nie do przesady. Ja mam kartkę obok komputera, na której są moje cele roczne i główne zadania rozpisane na tydzień, czy miesiące.

W komputerze możesz planować jeśli masz wiele projektów. Nie przesadzaj z nadmiarem tych wszystkich bajerów. Ma być prosto i zrozumiale. Bez przesady i kombinowania! Skup się na tym co działa. Obserwuj postępy. Rób notatki. Wszystko używaj do czegoś. Nie marnuj dobrych pomysłów. Ja wszystko notuję w Google Note na telefonie. Często te pomysły wprowadzam w życie. Staram się dużo pisać i czytać. To gwarantuje duże postępy w pracy. Prowadzenie dziennika ze swoimi przemyśleniami to również dobry pomysł. Ja mam taki system: kalendarz A4 na moje przemyślenia i postępy w pracy, szkicownik do projektów, segregatory na projekty. Porządek w biblioteczce. Najważniejsze książki wybrane, pozostałe ukryte. Uporządkowanie miejsca pracy – usuń wszystko co rozprasza. Idealnie powinno być tylko biurko, komputer i Twój system segregowania treści. Każdy przedmiot sprawia, że gorzej się pracuje.

Musisz mieć plan na social media. Co jakiś czas wrzucać coś nowego. Pomagać ludziom i być otwartym na biznes. Wszędzie możesz znaleźć potencjalnego klienta. Wychodź do ludzi ze swoim produktem. Czym więcej osób poznasz, tym lepiej. Utrzymuj życzliwe relacje. Ucinaj toksycznych ludzi – czyli takich, którzy szkodzą Twojego rozwojowi i dobrej przyszłości. Są osoby, które są wiecznie nieszczęśliwe. Tworzą problemy zamiast je rozwiązywać.

Musisz dobrze wiedzieć czego chcesz. Pilnować swojego budżetu i harmonogramu. Wprowadzać zmiany tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Nie przesadzaj z prezentacjami i spotkaniami. Upraszczaj wszystko. W ten sposób do czegoś dojdziesz. Nie zatrudniaj zbyt wielu ludzi. Ale też nie przytłaczaj ich pracą. Każda funkcja musi realizować wielki plan. Jedna osoba może nie dać rady ze wszystkim. Zrozumiesz, że pracownik jest konieczny z rozwojem biznesu. Chyba, że uprzesz się na samodzielnym prowadzeniu biznesu. Ale wtedy będzie Ci trudno coś osiągnąć. Jedna osoba to mało. Sam niewiele zdziałasz. Ale lepiej być samemu, niż ze złymi pracownikami.

Etyka pracy to podstawa. Nie rób problemów. Rozwiązuj je! Nie idź na skróty. Rób ciężką robotę i zgarniaj pieniądze. Staraj się rozwijać wszystko i myśleć o szczegółach, ale nie zgub się w nich. Liczy się wartość jaką dajesz światowi. Ludzie chcą być doceniani i szanowani. Jeśli będziesz ich szanować – zaczną Ci pomagać.

Szanuj siebie i swój czas. Dobrze się odżywiaj. Co jesz wpływa na to jaka jest jakość Twojego myślenia i skupienia. Kawa w małych ilościach. Yerba z przerwami. Słodycze – jak najmniej. Melissa wieczorami z relaksującą muzyką. Zasługujesz na chwilę odpoczynku. Nie tylko pracą się żyje. Szanuj swoją rodzinę, nawet wtedy kiedy jest ciężko. Oni mogą Ci pomóc w pewnych sprawach. Bycie odludkiem, pustelnikiem to nie jest dobry pomysł. Wiele na tym tracisz. Skup się na polepszaniu życia innych ludzi. Będą Ci za to płacić. Bądź szlachetny i przydatny. Praca jest dobra, a zarabianie pieniędzy to podstawa. Same rozmyślanie do niczego Cię nie doprowadzi. Zachowaj dobre proporcje w biznesie. Odkryj swój styl pracy i zaplanuj kolejne lata i nawet emeryturę. Wszystko musi być jasne. Wtedy wiesz co masz robić i nie tracisz czasu. Jakość myślenia = jakość życia. Ale nie samym myśleniem się żyje. Znajdź czas na relaks i rozmowę z innymi.

Czasami lepiej coś przemilczeć, niż kogoś obrazić. Bądź człowiekiem z zasadami, a nie kolejnym toksycznym skur******m. Życie jest krótkie! Żyj tak, abyś nie żałował. Nie marnuj swojego czasu, nigdy. Wybieraj to co najlepsze dla Ciebie i Twojej rodziny. Żyj jak król, ale oszczędzaj wydatki. Pieniądze nie jest tak łatwo zarobić, chociaż też nie trudno. Przeznaczaj je na ważne rzeczy i nie przesadzaj. Nie musisz żyć luksusowo, żyj z charakterem! Kupuj to, co naprawdę potrzebne. Ale nie żałuj dla innych. Bieda jest przykra. Trzeba żyć tak, aby nie żałować! Wybieraj w życiu to, co najbardziej Ci odpowiada. Ale nie idź po najmniejszej linii oporu. Musisz czasami trochę się pomęczyć i zgarnąć nagrodę. Bo trzeba być w życiu kimś! A nie szarym człowiekiem, który zniknie ze sceny szybko. Staraj się uczyć innych i dawać im wartość. To bardzo ważne. Dziel się tym co posiadasz, nawet kiedy masz niewiele. To sprawi Ci radość. Będziesz siebie bardziej szanować. Nabierzesz szacunku do życia.

Biznes powinien być Twoim odbiciem. Jeśli lubisz samochody – zajmij się tym! Nie patrz tylko na zyski. Myśl nieszablonowo. Czerp radość z tego co robisz. Lepiej czasami zarobić mniej, ale robić coś co daje Ci prawdziwą radość. Jednak musisz coś jeść. Dlatego pracuj też mądrze – z sensem. Aby nie żyć bez pieniędzy. Bo takie życie jest często smutne. Chociaż nie brakuje szalonych i wielkich myślicieli bez własnego domu.

Znajdź kraj dla siebie i swojej rodziny. Miejsce, gdzie będziesz szczęśliwy. Jeśli coś Ci nie odpowiada – zmień to. Nie bądź uparty, jeśli coś nie działa – zmień kierunek. Staraj się budować dobrą reputację. Twoje życie ma znaczenie. Dla Twojej rodziny i społeczeństwa, w którym żyjesz. Dlatego żyj pełnie. Nie rozmieniaj się na drobne. Ale też znajdź czas. Ten balans to jedno z najtrudniejszych zadań. Ale możliwe do zrealizowania. Jeśli jest Ci ciężko – znajdź psychologa, który Ci pomoże. Nie zamykaj się na świat!

Odpowiedz