Pisałem posta na temat zarządzania czasem. Znalazło się tam wiele porad. Jednak postanowiłem kontynuować temat. Głównie ze względu na nowe treści, które udało się przyswoić. No i doświadczenie, które rośnie każdego roku. Warto dopracować swój system prowadzenia biznesu, tak aby dawał dobre efekty i był realny do realizacji.
Co stwierdziłem po paru miesiącach testów?
- Zamiast listy zadań zastosuj kalendarz
- Nie stawiaj na wiele zadań jednego dnia – wybierz maksymalnie 3
- Zapisuj w kalendarzu wszystko co związane z pracą – użyj dużego kalendarza z notatkami i pisz każdego dnia na temat swoich pomysłów
- Zaczynaj dzień od jakiegoś szybkiego zadania, a później zajmij się głównym. Na deser zajmij się ostatnim – wieczorem.
- Zabieraj ze sobą mały notes i długopis wszędzie. W ten sposób zawsze będziesz mógł zapisywać pomysły i nic Ci nie zginie.
- Używaj małych zeszytów (16 kartek, 32) do prowadzenia projektów. Każdy zeszyt to oddzielny projekt. Dopasuj zeszyt do projektu. Dobrze go oznacz, aby w przyszłości była możliwość szybkiego znalezienia tematu. Jeśli Twój projekt jest skomplikowany i długotrwały – możesz używać większych zeszytów.
- Zawsze dobrze przemyśl jakie projekty będziesz realizować danego roku. Chodzi o to, aby robić wystarczająco dużo, ale nie obciążać się za bardzo.
- Zaznaczaj przy pomocy zakreślaczy ważne sprawy. Używaj długopisów czarnych i niebieskich. Aby wyróżniać nowe fragmenty tekstu i nie mieszać wszystkiego.
- Pracuj w blokach – grupuj zadania o podobnej długości, czy temacie.
- Odliczaj czas telefonem, aby pracować wydajniej.
- Słuchaj muzyki podnoszącej produktywność – np. utwory instrumentalne.
- Włącz tryb cichy telefonu, kiedy pracujesz nad ważnym zadaniem.
- Używaj małych karteczek, aby porządkować dni wypadające ze schematu.
- Zapisuj w telefonie wszystkie ważne wydarzenia i notuj poprzez Google Keep.
- Odpoczywaj – w ten sposób zrobisz więcej i lepiej!
- Zaplanuj sobie każdy dzień wieczorem, jeśli mają być tam jakieś specjalne wydarzenia – opisz to.
- Zrób porządek w miejscu pracy. To zwiększa skupienie. Im mniej przedmiotów na widoku, tym lepiej.
- Korzystaj z pracy na pełnym ekranie, kiedy piszesz książkę lub oglądasz film.
- Zorganizuj sobie biuro w innym pomieszczeniu lub oddziel strefę pracy od innych miejsc.
- Zamontuj lampkę i notes przy łóżku na stoliku. Tak, aby w trakcie przygotowania do spania była możliwość notowania.
- Czytaj tylko najlepsze książki i konkretne grubości. Nie warto się rozdrabniać…
- Słuchaj tylko sprawdzonych podcastów i audiobooków. Nie marnuj czasu na marne pozycje.
- Rozpisz sobie zdania na każdy miesiąc. Stwórz strefy konkretnych zadań – np. trzy miesiące na pisanie książki, później pół roku na pracę przy biznesie.
- Zapisz na karteczce powtarzalne zadania i wykonuj je w kolejności, a następnie odznaczaj w kalendarzu.
- Zamontuj bieżnię i ćwicz podczas pracy przy komputerze – to wymaga zamontowania podwyższenia z kartonu na komputer, aby pracować prosto. Wtedy jest lepszy przepływ energii i jest to zdrowsze od garbienia się na fotelu.
- Kontroluj na co przeznaczasz czas – nie marnuj go na głupie czynności, czy nieproduktywne spotkania.
- Używaj najlepszych aplikacji do pracy.
- Zapisuj dokumenty poprzez One Drive. W ten sposób możesz przywrócić je po awarii.
- Pracuj z laptopem podpiętym do prądu. Kiedy wysiądzie elektryczność Twoje dane zostaną bezpieczne. Zadba o to bateria.
- Sprawdzaj e-maile raz lub dwa dziennie – np. rano i wieczorem.
- Odinstaluj niepotrzebne aplikacje i zrób porządek na pulpicie komputera.
- Rób kopie zapasowe na pendrive i dyskach zewnętrznych.
- Regularnie usuwaj z telefonu niepotrzebne rzeczy, aby nie wysiadł z nadmiaru danych.
- Zbieraj najlepsze książki związane z Twoim biznesem i zaglądaj do nich regularnie – np. w celu motywacji lub pracy nad biznesem.
- Dbaj o czystość w swoim mieszkaniu.
- Kupuj zawsze więcej na zapas, aby nie chodzić do sklepu co chwilę. Ale dbaj o terminy ważności produktów spożywczych.
- Załatwiaj sprawy na mieście za jednym razem.
- Ćwicz w trakcie drogi do miejsca docelowego. Samochód jest dobry, ale na długie dystanse.
- Dbaj o dobry wizerunek w social mediach. Odpowiadaj na komentarze i wyjaśniaj sytuacje.
- Zrób plan social media. Niech Twoja praca będzie zorganizowana i uporządkowana.
- Oszczędzaj pieniądze. Kupuj dobrej jakości produkty.
- Dbaj o zdrowie – kupuj witaminy i suplementy.
- Pij kawę i Yerbę. Nawet parę razy dziennie, jeśli jest potrzeba.
- Jedz czekoladę i pij wodę mineralną co jakiś czas, aby uzupełnić składniki.
- Nie wydawaj pieniędzy na papierosy, alkohol, czy inne niepotrzebne rozrywki oraz nałogi. W tym hazard!
- Załóż konto oszczędnościowe i biznesowe. Pilnuj porządku swoich wydatkach.
- Zatrudnij księgową, niech pilnuje Twoich faktur.
- Zatrudniaj innych ludzi do robienia czasochłonnych i nudnych czynności.
- Znajdź czas na rozwój i zarządzanie biznesem.
- Znajdź czas na naukę języka, czy gry na instrumencie.
- Pracuj nad swoim językiem i nawykami.
- Poznawaj wartościowych ludzi.
- Odwiedzaj muzea, galerie i inne miejsca, które dobrze na Ciebie wpływają.
- Rozwijaj się w jednej głównej czynności. Pozostałe powinny być powiązane z nią.
- Określ swój czas pracy i pilnuj, aby nie pracować za dużo lub za mało.
- Rano, po około 2 godzinach zajmij się najważniejszym zadaniem.
- Dbaj o kondycję i swoje oczy.
- Szukaj opinii i dobrych okazji w Internecie. Ale nie daj się oszukać!
- Wyłącz niepotrzebne zakładki w przeglądarce. Używaj najważniejszych.
- Pilnuj swoich haseł i nie podawaj ich niezaufanym osobom.
- Notuj wszystkie najważniejsze myśli w kalendarzu A4 lub oddzielnym dzienniku.
- Testuj usługi w Internecie. Nie kupuj w ciemno. Najpierw sprawdź.
- Znajdź sobie hobby lub spraw, aby Twoja praca nim była.
- Staraj się pomagać innym i budować dobrą atmosferę.
- Unikaj niebezpiecznych sytuacji i osób.
- Pisz regularnie i nagrywaj audycje. Buduj swoją społeczność!
- Spotykaj się z rodziną i spędzaj z nimi czas.
- Nie pożyczaj pieniędzy. Staraj się żyć bez rat, ale czasami możesz zaszaleć.
- Oszczędność to nie tylko okazje, ale również odpowiedni wybór produktu. Używaj sprawdzonych stron z opiniami.
- Nie bierz na siebie za dużo zadań na raz. Postaraj się utworzyć bufor, w którym będziesz robić zaległe zadania.
- Nie oglądaj za dużo telewizji i nie słuchaj nadmiernie radia. Wybieraj tylko wartościowe źródła informacji. Oglądaj lub słuchaj w przerwie od pracy. Ale nie marnuj czasu na wielogodzinne maratony seriali i programów.
- Pilnuj porządku w swoim otoczeniu. Niech każda rzecz ma swoje miejsce. Używaj kontenerów do segregacji przedmiotów.
- Zabieraj zawsze ze sobą telefon lub kartę debetową. Warto nosić również chusteczki higieniczne i tradycyjne pieniądze.
- Uporządkuj dokumenty – niech faktury będą w oddzielnej teczce. Dokumenty medyczne w innej. Notatki lub urywki informacji w kolejnej.
- Utwórz zdrowe nawyki życiowe. Kładź się spać o 22 i wstawaj o 8 lub 9. W zależności od potrzeby. Zbyt wczesne wstawanie to nie jest dobry pomysł. Warto iść spać po ciszy nocnej.
- Praca wieczorem może być czasami dobra, ale nie zasypiaj przed komputerem, czy na podłodze!
- Pracuj w ciszy. Najlepiej zamieszkać w cichym od samochodów, psów i dzieci miejscu. Gdzie nie ma gwarnych ulic.
- Dobrze jest oddzielić każde miejsce od siebie. Łóżko służy do spania, a biuro do pracy. Nie łącz tych czynności w jedno! W kuchni jemy obiad, a nie przed komputerem!
- Kupuj tanią wodę i nie pij tej kranowej.
- Czasami pozwól sobie na małe szaleństwa. Życie jest jedno!
- Znajdź idealnego partnera, aby Twoje życie miało smak. Dokładnie omów wszystkie sprawy życiowe. Kłótnie są złe, ale czasami oczyszczają atmosferę. Warto żyć z kimś, kto Cię rozumie.
- Odwiedzaj chorych i nie przegap ważnych wydarzeń w swoim mieście. Jeśli coś Cię cieszy, nie odmawiaj sobie!
- Unikaj toksycznych ludzi i nie kłóć się o głupoty
- Szanuj swój czas! Nie marnuj go na głupie rzeczy.
- Wybierz taką prace, która daje Ci radość. Nie tylko pieniądze się liczą.
- Rozwijaj się duchowo. Wybierz taką religię, którą rozumiesz.
- Mieszkaj w takim kraju, który Ci odpowiada. Ale nie odcinaj się od bliskich.
- Bądź zawsze przygotowany do spotkania, czy wydarzenia. Warto dbać o jakość swojego życia. Wszystko wymaga pracy i czasu.
- Wybieraj takie programy, czy gry komputerowe, które coś wnoszą do Twojego życia.
- Wydawaj pieniądze na cele charytatywne. Poczujesz się lepiej.
- Czasami usiądź samotnie i medytuj nad swoim życiem. To potrafi przynieść spokój.
- Nie żałuj pieniędzy na ważne wydarzenia. One są wyjątkowe, a życie jest krótkie.
- Używaj komunikatorów darmowych i staraj się korzystać z tego co jest dostępne dla wszystkich. Jednak kiedy są korzyści – stosuj lepsze rozwiązania.
- Nie bądź przesadnie skąpy! Czasami kup sobie coś na co sobie uczciwie zapracowałeś.
- Pamiętaj o swoim partnerze. Spraw, by był szczęśliwy i spędzaj z nim czas. Nie wpadaj w pułapkę pracoholizmu.
- Kup porządny komputer, jeśli dużo przy nim pracujesz.
- Idź na spotkanie, jeśli ono poprawi Twoje życie.
- Nie marnuj czasu na spotkania w firmie. Zaplanuj je i prowadź na stojąco! Zobaczysz, że nie ma potrzeby tyle gadać.
- Zorganizuj swój biznes tak, aby był odporny na kryzys. Niech Twoja praca rozwija Twój portfel.
- Kiedy czujesz się źle – posprzątaj, odpocznij lub spotkaj się z kimś bliskim.
Odpowiedz