Marka poprzez swoje różne elementy musi budować całość epickości. Bez tych wszystkich szczegółów nie powstanie Coca Cola, czy kolejny gigant. To co markę wyróżnia od kanalizacji jest dbałość o szczegóły, klasa i poważne podejście do biznesu. Jeśli otwierasz firmę bez logo, bez wizji, bez jakiejkolwiek wiedzy i przygotowania to nie jest dziwne, że wychodzi z tego duża małpa. Albo robi się biznes na poważnie, albo się nie robi. Biznes to nie zabawa. Kosztuje to dużo pracy, szkoleń, wiedzy i testów różnego typu,
decyzji, od których zależy przyszłość. Jeśli nie jesteś gotowy, jaka będzie przyszłość? Pewnie tak samo szybka i dobra dla Ciebie. Co robić? Zapisz w Excel wszystkie elementy marki, spisz miesiące i obserwuj zmiany. Zaczynając od opinii klienta, poprzez zasięg, czy slogan. Niech to wszystko będzie profesjonalnie badane i poprawiane. Bo jeśli nie jest, to nic dobrego się nie dzieje. Firma stoi w miejscu, nie rozwija się. Zarabiasz tyle samo lub
trafisz. Musisz coś robić, jeśli chcesz zmianę. Chyba, że Twoją ambicją jest prowadzić biznes taki jaki masz. Nie oceniam tego, może masz inne plany i cele w życiu. W każdym razie polecam na prawdę robić to z sercem i wyczuciem, albo zostawić to komuś lepszemu.
Nie kieruj do klienta 10 przekazów na raz, ponieważ on nie będzie wiedział czym tak na prawdę jest Twoja firma. Straci zaufanie. Zastanów się dobrze co chcesz zrobić i powiedz to ludziom. Nie możesz tworzyć firmy, która nie ma jasnych celów. One muszą być widoczne na zewnątrz. Pracuj nie tylko nad tłem, ale gwiazdą – czyli sobą. Od Twojej wiedzy i motywacji zależy sukces biznesu. Ludzie chcą pracować z fajnymi ludźmi, pamiętaj. Nie twórz firmy na siłę, ponieważ ludzie to wyczują. Nikt nie będzie Cię wspierać, jeśli robisz coś w co sam nie wierzysz. Nie rozdrabniaj się, skup się na tym co jest ważne i pokaż to światu. Naucz się pracować z ludźmi, ponieważ to oni kupują. Prawdopodobnie jest wiele firm takich jak Twoja, a klient będzie wymyślać.
Firma działa jak strzała, od początku ważna jest siła napięcia łuku, a efekt zależy od celności Twoich obliczeń. Więc zacznij od edukacji i zbierania doświadczenia w danej branży. Musisz ciągle poprawiać swoją wiedzę, ponieważ wczoraj nie znaczy dzisiaj. Możesz być najmądrzejszy, ale jeśli nie potrafisz przekazać wiedzy pracownikom, czy stworzyć odpowiedniej kultury pracy – to wszystko na nic. Bardzo ważne jest jak traktujesz pracowników i klientów. Nawet proces zwalniania musi być przeprowadzony profesjonalnie, tak aby pracownik czuł się dobrze. Czyli zrobić to przyjacielsko, ale stanowczo. Wysłuchać drugą stronę, nie być zbyt sztywnym. Zacznij od czegoś małego, nie porywaj się z motyką na księżyc. Rób krok po kroku to co podpowiada Ci rozum. Jeśli będziesz uczyć się i robić tak jak mówię, zobaczysz efekty. Nie kombinuj, ponieważ prowadzi to do zamieszania i niezrozumienia. Bądź sobą i rób to co lubisz.
Internet rozwija się bardzo szybko – w roku 95 było 50 milionów internautów, 2000 to już 400 milionów, dzisiaj jest to ogromna liczba. Dlatego zamiast telewizji, wybierz internet. Najłatwiej wybudujesz swoje znaczenie. Stwórz interaktywne doświadczenie dla klienta. Tak, aby to było pożyteczne dla niego i przyjemne. W ten sposób zostaniesz w pamięci i poszerzysz grupę swoich fanów. Nie traktuj swojej firmy jako coś niezwykłego, musisz podejść chłodno do klienta i jego oskarżeń, czy wymyślonych historii. Firma to podmiot, który musi być racjonalny, a nie napędzany jakimiś własnymi fantazjami. Stwórz coś co łączy ludzi. Zastosuj odpowiedni komunikat. Nie mów do klienta zorientowanego na wyniki językiem emocjonalnego terrorysty. Pokazuj się klientowi z najlepszej strony. Bądź lepszy, niż inni. Wybuduj pozycję eksperta. Bądź aktywny. W ten sposób zarobisz najwięcej. Klienci kochają ciekawe, unikalne marki. Oceniają powodzenie lub porażkę firmy, przywiązują się do ludzi. Pokaż się z dobrej strony i buduj coś pięknego, co ludzie będą polecać. Firma to musi być coś więcej, niż produkt czy misja. Ona musi całością dawać jakiś przekaz do ludzi i budować wartość świata w oczach ludzi. Bez tego jest zwykłym odpadem, nie firmą. Czymś co tylko udaje, ale nie daje nic i jest puste. Coca Cola jest kochana i lubiana przez wielu ludzi, ponieważ daje coś – co jest więcej, niż produktem. To styl życia, uśmiech… Niech kolory, muzyka i wszystko co kojarzy się z Tobą będą piękne i wartościowe.
Odpowiedz