Jeśli myślisz, że jako jedyny tworzysz ten pomysł to bardzo możliwe, że się mylisz. Prawdopodobnie setki osób w tej chwili robią coś podobnego. Dlatego biznes nie jest prosty. Konkurencja to nie tylko lepsze rozwiązania, zmiana cen i ataki różnego typu. Konkurencja wymusza zmiany firmy, strategii. Musisz działać, albo Cię wyprzedzą i przegrasz.
Jeśli obserwujesz konkurencję, wiesz co robisz. Kiedy jesteś w lesie popełniasz błędy. Dlatego musisz dokładnie wiedzieć co się dzieje obok. Nie odlatuj za daleko ze swoimi pomysłami popatrz na rynek i innych graczy. Czy bez obserwacji konkurencji można wygrać? Przy dużym szczęściu, tak. Kiedy nie zmieniasz swoich działań do otoczenia, jesteś stary i przegrywasz. Dinozaury wyginęły dawno temu, możesz do nich dołączyć. To zależy od Ciebie! Ucz się od konkurencji. Obserwuj konferencje. Bądź oczytany i na
bieżąco. Musisz znać najlepszych w swojej branży i budować swój biznes na ich sukcesach. Najlepsi budują systemy, które działają i dają pieniądze. To wymaga lat pracy, aby opracować taką maszynę, która buduje pieniądze. Wszystko jest obliczone i działa tak jak jest przewidziane. Każda zmiana jest początkiem kolejnego cyklu obliczeń i efektów pracy.
Kiedy rynek jest duży i graczy jest wielu musisz dobrać strategię do przedstawienia. Dobrze kiedy masz niszę i oferujesz coś niezwykłego. Wtedy jesteś z przodu i nie martwisz się o jutro. Warto sprawdzać w internecie ilość konkurencji. Są różne portale, gdzie można zbadać rankingi. Szybka dostawa, darmowe wysyłki i inne sprawy tego typu to już standard. Ludzie robią wszystko, aby zwrócić uwagę klienta. Zaniżają ceny, kombinują. Nie przesadzaj jednak, bo czasami więcej stracisz na tych działaniach. Podążanie za tłumem nie musi oznaczać, że wszystko będzie dobrze. Jeśli chcesz wygrać musisz mieć odpowiednio dopracowaną strategię do otoczenia. Stosuj sprawdzone produkty. Unikaj kombinowania.
Badaj i wdrażaj najlepsze sposoby zdobycia klienta. Używaj lepsze ceny i strategię, niż konkurencja. Bądź zawsze szybszy i lepszy. To gwarancja przewagi i zysków.
Jesteśmy w epoce korporacji, skończyły się lata budowania systemu przez słabych ludzi. Teraz powstają wielkie firmy. Ich marki są znane nie tylko na własnym kontynencie, ale na całym świecie. Setki ludzie pracują przy reklamie. Musisz widzieć dalej, jak na konkurencję obok. Zobacz co dzieje się w kraju i za granicą. Kiedy widzisz więcej, działasz lepiej. Duża konkurencja jest w pewien sposób upośledzona, musi poruszać się jak czołg. Robi kroki powoli, a Ty jako mała firma wdrażasz wszystko bardzo szybko. To jest ważna przewaga, dlatego na początku możesz ruszyć w kierunku innowacji. Próbuj współpracować z konkurencją, ale pisz dobre umowy.
Odpowiedz