Kiedy nie robisz badań, nie znasz trendów. Nie wiesz co się dzieje. Idziesz po lodzie w lesie , gdzie jest ciemno, a wszędzie biegają dzikie małpy krzyczące na Ciebie. Dlatego warto robić taki spis i sprawdzać, czy wyszedłeś z tego lasu, ile zostało, kiedy to będzie. W ten sposób wiesz gdzie jesteś, nie zgubiłeś się. Potrafisz odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących Twojej firmy.
Nie badasz – nie wiesz. Nie wiesz co jest modne, co się sprawdza, a co przestało. Czy internet jest ważny, czy rośnie, a może maleje? Czy reklama w gazetach ma sens. Nie badasz tego i wydajesz na reklamę tego typu, ale nie wiesz co z tego wyjdzie. Jeśli jesteś sam z tym wszystkim, nie jest lekko. Wiem jak to jest. Jeśli startujesz od zera, masz trudne zadanie przed sobą. Potrzebujesz lat, aby to wyczuć i zarabiać pieniądze. To nie zrobi się w
jeden miesiąc. To kosztuje wysiłek, nie będzie łatwo. Może dobrze, że tak nie jest? Ale nie oczekuj milionów w 1 miesiąc. To kosztuje więcej, niż Ci się wydaje. Jednak można to zrobić! Skąd to wiem? Widzę firmy, które sobie świetnie radzą. To znaczy, że nie każdy przegrywa w tej zabawie. Nie zapominaj co liczy się w biznesie. Czasami zbyt dużo obliczeń, czy umów prowadzi do straty czasu i rozdrażnienia. Po co Ci to potrzebne? Zapisuj najważniejsze sprawy, unikaj chaosu. Nie rób wody z mózgu swoim pracownikom. Trzeba obserwować rozwój sytuacji, ale nie przesadzaj! Skup się na tym co działa, czego się nauczyłeś. Ostatnie trendy to między innymi blogi, Facebook, autorespondery, wersje darmowe z dodatkowymi płatnymi opcjami, model subskrypcji. Ostatnio w internecie dobrze sprzedają się kosmetyki, ubrania, akcesoria do domu. Książki i telefony komórkowe
to znajomy trend dla wielu z was! Sprzedawaj te produkty na wielu kanałach i zobaczysz, które generują największą sprzedaż pod Twoją marką.
Warto tworzyć kilka projektów i sprawdzać ich skuteczność. W ten sposób ścieżka badania robi się mniejsza. Oszczędzasz pieniądze i wiesz jaki kierunek jest właściwy. Produkt musi mieć wersję demo i przedstawiać fragment korzyści. Ludzie rzadko kupują w ciemno. Zazwyczaj analizują i porównują, szczególnie w internecie, gdzie większość ludzi jest wykształcona. Doświadczenie w biznesie gwarantuje sukces. Dobre portale powstają poprzez setki prób, tak samo jak książki i wszystko co piękne. Potrzeba czasu na stworzenie dobrego dzieła. Szybko nie powstanie nic wartościowego. Czas wyznacza wartość i cenę. Aktualne trendy mówią o grach mobilnych, grywalizacji. Pojawił się Apple Store i podobne inicjatywy. Telefony i tablety dają możliwość promocji firmy. Modni ludzie będą kupować i używać genialne aplikacje. Posiadanie takiej przewagi daje dużo, nie każda firma na własną aplikację na iPhone! Prawda, że dobrze brzmi? Klienci obserwują. Dobrze jest powtarzać badania, sprawdzać na różnych grupach. W ten sposób będziesz mieć wartościową wiedzę! Warto sprawdzać klimat firmy, produkt, obsługę – to są podstawowe czynniki sprzedaży. Analizuj wystrój wnętrza, muzykę, pracowników.
Odpowiedz