loader image

Strony www – od kuchni

Strony www – od kuchni

Generatory stron www

Jest tego pełno w Internecie, a niektóre są nawet sensowne. Jednak prawdziwe funkcje daje tylko określona aplikacja i wiedza zdobyta poprzez kolejne projekty stron. Stworzenie strony na generatorze może mieć sens przez jakiś czas, ale własny serwer i możliwości np. WordPressa dają przewagę. Bo nie liczy się narzędzie, ale talent.

Czy WordPress ciągle wygrywa?

Moim zdaniem tak. To szybki sposób na utworzenie strony www. Daje również sporo funkcji poprzez dodatkowe moduły. Niektóre są płatne, ale czasami warto zapłacić, aby zarabiać jeszcze więcej. Trzeba mieć jednak wiedzę, bo awarie nie są rzadkie.

Strona od zera, czy poprzez kupiony szablon?

Nieważne co zrobisz, ważne żeby było wysokiej jakości. Jeśli znasz języki internetowe – dasz radę stworzyć coś małym kosztem. Jednak bez wiedzy nie zajdziesz daleko. Lepiej pracę zlecić komuś, kto wykonał już wiele stron. Doświadczenie to gwarancja sukcesu. To tak jak w każdym innym zawodzie – tylko wyszkolony człowiek osiągnie sukces.

Co tak naprawdę ma znaczenie w świecie internetowych gremlinów?

Strona powinna być solidna. To Twoja wizytówka. Nie poradzisz sobie bez znajomości wielu dziedzin informatyki i marketingu. Stworzenie oferty w Internecie to dopiero pierwszy krok na mapie sukcesu. Oferta musi być dobrze napisana. Tego nie uczą w szkole. Trzeba się tego nauczyć samodzielnie. Są serwisy w Internecie, gdzie jest pełno kursów na dany temat. Ale trzeba mieć cierpliwość i ciężko pracować, a przede wszystkim praktykować. Każda wersja oferty sprawi inny efekt. Dlatego warto badać swoją stronę i reakcje użytkowników. Nigdy nie wiesz, która oferta będzie prawdziwym hitem! Są do tego odpowiednie narzędzia i jest ich wiele. Głównie po angielsku, ale ten jeżyk procentuje. W Internecie jest wiele wartościowych stron www. Poszukaj takiej, która rozwiąże Twój problem!

Strona www to nie tylko grafika, ale również tekst

Tekst, który sprzedaje. A tego nauczysz się po wielu latach eksperymentów. Dlatego wybierz odpowiednią osobę do pracy nad swoją stroną. To, co wydaje się Tobie często nie jest prawdziwe. Z własnego doświadczenia wiem, że klienci są nieufni, a sami mają najgorsze pomysły. Oczywiście jeśli dobrze płacą – mogą robić po swojemu. Ale niech później nie narzekają, że mało klientów… Nie jestem od tego żeby udowadniać swoją wyższość. Moje pomysły często są dobre, ale klient też swoje wie. Niestety w naszym kraju różnie jest ze współpracą. Czasami można się dogadać, innym razem powstają barykady. Cytując znanego rapera.

Odpowiednia nawigacja jest kluczowa

To jak zorganizujesz treści na stronie, jest bardzo ważne. Ludzie skanują treści w Internecie i zwracają uwagę w schemacie F lub Z. To znaczy, że od lewej do prawej i w dół lub robiąc Z na ekranie. Są aplikacje, które pokazują gdzie ludzie patrzą i można robić testy A/B w celu identyfikacji problemów. Stronę trzeba dobrze przemyśleć, bo po zrobieniu często służy przez lata.

Newsletter i synergia z mediami społecznościowymi

Warto zbierać dane swoich klientów. Czy to poprzez Newsletter, aby później wysyłać do nich wartościowe treści i okazje lub poprzez system CRM, który służy do organizacji danych. Bez zbierania telefonów, czy adresów e-mail szybko polegniemy. To bardzo ważna sprawa i trzeba to robić z głową. Nasze media społecznościowe powinny być powiązane i wskazywać na konkretny model biznesu. Chodzi oczywiście o przekaz i naszą markę osobistą, czy biznesową. Nie róbmy zamieszania. Budujemy swoją wiarygodność cierpliwie i w naszym stylu, który powinien być przyjemny i nagradzający.

Wybór odpowiedniej nazwy, sloganu, czy serwera

Nie polecam oszczędzać na ważnych sprawach. Dobra nazwa przyciąga klientów. Ale to za mało. Strona musi wyglądać i robić swoją robotę. Nazwa powinna być przyjazna, sprawdzona i łatwa do wymówienia. Slogan może wiele zmienić – powinien przyciągać uwagę i składać obietnicę. Mój slogan “Prowadź biznes z Grodzki Studio!” trafia w sam środek problemu. Nie można traktować tego lekceważąco. Ludzie odwiedzają stronę i wyrabiają sobie o Tobie opinię. Strona to Twoja wizytówka! Powtarzam, bo to ważne.

Odpowiednie materiał reklamowe

Przede wszystkim należy zachować styl biznesu. Odpowiednie kolory – każdy ma inne znaczenia, a ich połączenie jest kluczowe. Strona i przekaz powinny mieć konkretną wizję. Bez misji i wizji Twoje materiały będą słabe. Musisz wiedzieć do czego zmierzasz i co prezentujesz, aby trafić do odpowiedniej persony. Persona to nic innego jak po prostu Twój potencjalny klient, którego dobrze znasz i potrafisz zidentyfikować.

Pisanie do wszystkich – trafiasz do nikogo

Persona jest bardzo ważna. Możesz ich zrobić nawet 2, czy 3! Trzeba tak napisać ofertę, aby była zrozumiała dla każdej persony. Trafiać w czułe punkty, mówić precyzyjnie, stworzyć wezwanie do działania. Twój wizerunek internetowy powinien wskazywać na konkrety. Inaczej będziesz jednym z wielu i nikt nie skorzysta z Twojej oferty! Trzeba się wyróżniać poprzez odpowiedni przekaz i trzymać ten sam styl przez lata.

Certyfikat SSL i bezpieczeństwo sklepu internetowego

Ten certyfikat nie kosztuje bardzo dużo, ale liczymy się z ceną. Może jednak znacząco podnieść efektywność Twoich stron. Będą szybciej i lepiej oznaczane przez Google w wyszukiwarce. Certyfikat w sklepie szyfruje połączenie, czyli gwarantuje, że dane klienta nigdzie nie uciekną. Pełno jest hakerów i różnych gremlinów. Warto pomyśleć o odpowiednim programie i metodach walki z tymi osobami. Certyfikat najważniejszy jest na stronie sklepu, bo ludzie podają wrażliwe dane i nie można dopuścić do tego, aby zostały przechwycone!

Czy możesz sam pozycjonować?

Pozycjonowanie to wymagająca praca. Trzeba mieć wiedzę i doświadczenie. Wyczucie do tej branży stron i wyszukiwarki. Być na bieżąco i cierpliwie robić co trzeba, aby strona była jak najwyżej i nasze teksty były docenione przez potencjalnych klientów! Jest wiele metod walki o pozycję. Najważniejsze to pozyskiwanie linków i odpowiednie ustawienie strony, aby była dobrze rozpoznawalna. Pozycjonowanie to raczej sport długoterminowy. Polecam wybrać kogoś kto jest solidny. Albo nauczyć się tego samemu – tylko po co? Biznes jest i tak wymagający i nie mamy czasu na nic… Księgowość, czy pozycjonowanie lepiej zlecić na zewnątrz. Bo łatwo doprowadzić do karania strony, czy jej blokady.

Odpowiedz